Czy rząd utrzymuje Gazetę Wyborczą?

tl;dr: Nie.

Według tekstów opublikowanych w „Fakcie” i na stronie TV Republika, Gazeta Wyborcza otrzymała w latach 2008 – 2013 6,88 miliona złotych za publikację reklam i ogłoszeń Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Według artykułu wPolityce, w latach 2008 -2012 Agora otrzymała 51,6% z kwoty 124 milionów złotych (w zaokrągleniu), tj. 64 miliony złotych (w zaokrągleniu) za publikacje reklam i ogłoszeń KPRM i ministerstw.

Z raportów dostępnych na stronie Agory SA (właściciela Gazety Wyborczej), możemy wyczytać ile w danych latach Gazeta Wyborcza wypracowała przychodu z reklam ogółem.

  1. Rok 2008 – 485,8 mln zł
  2. Rok 2009 – 342,8 mln zł
  3. Rok 2010 – 305,9 mln zł
  4. Rok 2011 – 256,1 mln zł
  5. Rok 2012 – 202,9 mln zł
  6. Rok 2013 – 144,2 mln zł

Suma za lata 2008 -2012 = 1.594 mld zł
Suma za lata 2008 – 2013 = 1.738 mld zł

64 miliony to zaledwie 4% przychodów za reklamy Gazety Wyborczej w latach 2008 – 2012.
W jaki sposób tak niewielka kwota (a mowa powyżej jedynie o przychodach z reklam) wpływa na istnienie bądź nieistnienie Gazety Wyborczej?
Linkografia:

Autorstwo SirPsychoSexy na rzecz Neuropy.
Tekst opublikowany na licencji CC-BY-SA (uznanie autorstwa, na tych samych zasadach; swoboda tworzenia tekstów pochodnych i publikowania pod warunkiem podania autorstwa).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *